שלח

שם:

This field is required.

טלפון:

This field is required.

דוא"ל:

שלח

שם:

This field is required.

טלפון:

This field is required.

דוא"ל:

הטיפ של פרשת וישלח

לגלות את הטעם המתוק של הדברים המקולקלים- פרשת וישלח 

עניינה של פרשת וישלח הוא קלקול ותיקון ואיך לצאת בשלום מהם בקיצור חיי היומיום שלנו לא?

עם יד על הלב, תודו שהמצב הקבוע שלנו הוא מצב בו אנו מעדיפים לדעת ששום דבר לא מקולקל!

ואם כבר גילנו דבר מקולקל, בשלב הראשון ננסה למצוא את הדרך איך להסתדר עם אותו קלקול במקום לתקן אותו- אולי השד לא נורא כל-כך.

כמה זמן יכולה להיות בבית מנורה שרופה? (לי יש אחת כבר שנה)

ותמונה לא תלויה (לי יש שתיים במגרה)

או חוסר שליטה בשפה האנגלית (כרגע לא ממש צריכה נסתדר ויש גוגל)

והתעלמות מבעיות בזוגיות - יש פתרון פלסטר מצוין הנקרא "צימר בצפון".

אבל יש להבין לדעת ולראות כי למעשה הקלקול הוא לטובתנו.

למה? אתן שואלות ובצדק 

כי יש לו מטרה ענקית, לנו יש כאן מטרה בעולם הזה, מה נקרא יעוד-שליחות, תפקיד.

פרשת וישלח- מהמילה שליחות.

יש לכל אדם את השליחות, למענה הגיע ואנו כאן לא רק למען עצמנו, אלא שליחות המחייבת גם עבודה עבור ועם הסביבה.

כל פרשת ישלח, מדברת על גילוי הקלקול, תיקונו ועל ההבנה וההפנמה השליחות .

אז כנראה הגענו לזמן הזה שתורנו לגלות איפה החביאו את השליחות שלנו.

רמז:

מאחורי הקלקול :)

 שימו לב !

בעצם יש לנו כאן דרך המורכבת משלושה חלקים. 

רק שאנו נוטים לא להתייחס לשלושתם אלא, מיד עם תחושת הקלקול המתבטא בחוסר, בלת"ם, תקיעות,

ישר  עולים על קרוסלה רגשית של היקום פועל נגדי.

הפרשה נוגעת בנושא הבסיסי- יש שליחות יחודית לכל אדם.

מעצם עובדה זו כל ההסתכלות על מאורעות החיים, כבר משתנה, כי אנו מבינים שזה הסימן,

שמשחק המחבואים הגדול התחיל ו... שרוצים שנמצא את המסתתר ונזכה בפרס . 

ועוד דבר הופך מובן יותר והוא, כי אם יש שליחות נלווה לזה אחריות ואם יש שליחות מן הסתם ישנה משימה לביצוע. יתרה מזאת, כל אדם מקבל את כוחות הנדרשים לו, לא רק לגלות מהו הקלקול, אלא איך לתקנו ולממש שליחותו. התנאי היחיד לכך הוא שעליו ראשית, לצאת מהנוח, להודות שמשהו מקולקל, כבר עשינו 50% מהדרך.

לא להסכים לחיות עם הקלקול ואז להמשיך ולהעיז...

לגלות ולהוריד את הכיסוי בדרך לתיקון לשליחות.

אז יאללה וישלח....

1. להודות שמשהו מקולקל ולא רוצה יותר ככה

2. לגלות מה התיקון באמת, למה זה נשלח לי

3. לחשוף את הכוחות שניתנו לי לשם כך, את האנשים שנשלחו לי לשם כך

4. להכיר בשליחות ובדרך לשם.רק שבחיים, לא אחת אנו בוחרים להיות עיוורים לקלקול, להיתקע, במקום הזה, בו אנו לא ממשים את עצמנו עד הסוף, לעגל פינות (חטא העגל) מנסים לחיות איתו ולהשלים עם המצב .

בינוניות קלה עוטפת את נפשנו ותירוצים מופלאים ומניפולטיבים מופיעים, בכדי להשקיט את המצפון שלנו.

הסוד הוא:

קלקול מצריך תיקון ותיקון זה יסוד העולם הזה!

"אם אתה מאמין שאפשר לקלקל תאמין שאפשר לתקן"- רבי נחמן

אז קודם צריך לגלות מה מקולקל ואז לגלות איך לתקן.

אומרים חז"ל שגילגלו על האדם הראשון חטא בכוונה במודע, למה?

בכדי שתיווצר תנועה-תנועה מורכבת מכמה חלקים הקודמים לה-

הודאה, בחינה, בדיקה, זיהוי הקלקול, התעוררות, רצון לתקן ומציאת הכוחות שיביאו לתיקון

אלה יגרמו להתקדמות ולתנועה.

ועוד מוסיפין חז"ל ודורשים, כי אדם ראשון למעשה חטא בשלושת החטאים הכי חמורים-

גילוי הקלקולים שלו ותיקונם, התגלגל בין שלושת האבות וכל אחד מהאבות תיקן חלק אחר משלושת העברות האלה.

1. אברהם תיקן קילקול העבודה זרה- "לא יהיה בך אל זר"- עבודה זרה היא גם בתוכנו פנימה,  שאדם עובד את עצמו ממוקד רק בו, בחיים שלו, בקריירה שלו, בצרכים שלו, ברצון שלו- זו עבודה זרה. את זה תיקן אברהם ע"י שהביא חסד ונתינה, השפעה, הכנסת אורחים והצלת סדום.

2. יצחק- שפיכות דמים-  הכוונה, אדם שחי בקטנות זו שפיכות דמים. מחכים לו דברים גדולים ובמקום זה מתעסק בקטנות בהבלי העולם, עדין לא טעם גדלות ורוח, מבזבז את דמו- חייו. יצחק יצא לחפור בארות להגיע לעומקים לממש פוטנציאל.

3. יעקב – גילוי עריות- מגלה עריות= מגלה את המקום שצריך להיות מוסתר. המקום שצריך להיות מוסתר באדם זה האגואיזם המוחלט. יעקב מגלה את הקלקול, את הכח לתקן ואת האמונה לכך גם בגלות מחוץ לארצו.יעקב מגלה את "אנוכי" לעומת האנוכי. אנוכיות היא הדבר העיקרי שמפריד אותנו מהאלוקות, מהאמונה, מהגילוי,מהקב"ה.

התמקדות בעצמי ורק בי, מנתקת אותנו מהיכולת לנצח במשחק המחבואים הזה.

אגואיזם מרחיק אותנו מכל שפע אפשרי.

אברהם נולד לעולם של פסלים, לאבא שהוא רב אומן ביצור פסלים, אברהם כבר בגיל שלוש קלט שזה לא תקין והוא פשוט ניפץ אותם.

פסל = דבר מקובע ללא חיות. לעיתים אנו הופכים לפסלים בחיינו ואז אין אפשרות להתקדמות לתנועה לגילוי לתיקון. משאירים את המצב סטאטי. מה שהיה הוא שיהיה ואז אין עניין, אין גילוי, אין חידוש אין ותיקון.

יצחק – שפיכות דמים זה מצב בו אדם לוקח את החיים של הזולת. יצחק בעקדה היה מוכן למסור את נפשו שלו,

בא לתקן את העובדה שיש מסירות נפש בעולם הזה. הגילוי הוא כי למדנו כי אין עניין בקורבנות אדם, יש עניין לשוח אותך לחפור לעומק ולהוציא מעצמך באר מים חיים ונוזלים.ותכף נגיע ליעקב שמלמד אותנו את השלב הבא בפרשה.

איך מתקנים? איפה מתקנים? מי מתקן?

כתוב על מעמד הר סיני "והר סיני עשן כולו"- בכל מעמד הר סיני היה הרבה עשן למה חשוב היה להזכיר זאת?

עשן זו מילת קוד, מסביר ספר היצירה העולם בנוי משלושה ממדים- עש"ן- ראשי תיבות- עולם, שנה, נפש.

א. עולם=מקום

ב. שנה=זמן

ג. נפש=האדם שפועל בתוך המקום ובמהלך הזמן.

אלו הם מרכיבי המציאות שלנו.

זאת אומרת הגילוי והתיקון במעמד הר סיני היה בכל הממדים בעולם-בשנה-ובנפש.  

ותראו איך לאורך כל ספר בראשית מלמדים אותנו את הנוסחה הזו של:

גילוי הקלקול, מציאת כוחות לתיקונו ויציאה לשליחות (יוצא מעצמי, מהנוחות שלי מההרגלים שלי)

בתחילת ספר בראשית אנו מגלים כי שלושת הממדים התקלקלו:

1. קלקול ממד המקום- ספר בראשית מתחיל על הצד הטוב ביותר "בראשית ברא אלוקים את השמים ואת הארץ"אבל מיד אחריו מופיע הפסוק "והארץ הייתה תוהו ובוהו וחושך על פני תהום"איזו ירידה מיד אחרי פסוק אחד!זה הפסוק המעיד על קלקול בממד המקום.

2. קלקול ממד הזמן- אח"כ מסופר על הבריאה ביום הרביעי נבראים המאורות וכתובה המילה מארות בחוסר ו', ההסבר מארה= קללה. אומרת הקבלה השמש והירח נבראו באותו גודל ,אבל הירח לא הסכים שיהיו שני מלכים, אז הקב"ה אמר טוב אם את לא מוכנה לזה, לכי את, הלבנה ומעטי עצמך, את קטרגת לכי את תתמעטי וע"י זה גם תתקני את עצמך. לבנה וחמה מסמלים את מימד הזמן, אז הייתה קללה במאורות, זהו הקלקול בממד הזמן.

3. בממד האדם – חטא האדם הראשון.

לאחר מכן מגיעים האבות, המגלים לנו את הסוד והדרך מגילוי קלקול לתיקון.

1. אברהם מתקן את ממד המקום (עולם)- לפני אברהם התגלה שורש הבלבול- מבול, בבל. ההפך של בלבול הוא סדר כמו ליל הסדר שהוא ראש לשנה, ממנו מתחילים את השנה. אברהם הכניס את ממד הקו לעולם בו יש סדר החשיבות, יש ראשון ואחרון ואת ההבנה כי לא הכל שווה.שהכל שווה אין חשיבות לדברים-

"לך לך מארצך וממולדתך ומבית אביך"- יש עולם  בתוכו ישנה ארץ ישראל בתוכה את  ירושלים בה את הר המוריה שעליו בית המקדש שבתוכו נמצא קודש הקודשים. והרי לא כל מקום בעולם הוא קודש הקודשים עבורי! אחרת אין חשיבות לדבר מסוים על פני אחר.

2. יצחק מתקן ממד הזמן- יצחק מלמד ומתקן ומחזיר את הערך לזמן. מקנה לנו הסתכלות, כי יש הבדלים בין הזמנים- יש ימי חול וימי קודש. יש יום כיפור ויש פורים. דרך זה אנו מתחילים לתת משמעות לכל דקה, רגע, יום ושנה. רק כאשר ממד הזמן מקבל חשיבות יכולה להיווצר תחושה של קו-שמובילה לתקווה, קווי לקוות, כי כשאדם מקווה ומצפה הוא מתחיל להכניס לממד הזמן חשיבות, מתי יקרה, עד מתי אעשה פעולה, איזו פעולה באה אחרי. נוצרת ציפייה וכל יום תופס ערך .חג השבועות הוא חג שבא ללמד על מימד הזמן- סופרים שבעה שבועות עד מתן תורה, סופרים תשעה חודשים ללידה, יש שם קווי, תקווה, לכל יום, לכל חודש, לכל שליש, יש ציר זמן-קו,  עם ציפייה ותקווה. תקווה -מקווה טיהור ניקוי.

3. יעקב מתקן את ממד האדם- מלמד אותנו את הדרך שבה עלינו לפעול בתוך המקום והזמן.הפרשה מספרת על הכנותיו של יעקב לקראת הפגישה הלא פשוטה עם עשו אחרי עשרים שנה שלא נפגשו ושיעקב עזב בפחד כי עשו איים לרצחו.

יעקב עשה שלושה דברים כדי להתמודד ולהתכונן למלחמה –לפגישה עם עשו

שלושת הדברים שעשה הם דורון, תפילה, מלחמה.

1. שולח לעשו מתנות-דורון

2. מתכונן למלחמה – מחלק את המחנות לשניים שלא יתקיף את כולם בבת אחת.

3. נושא תפילה.

למעשה יש כאן שלושה חלקים, שהם גם קצוות, אך יחד יוצרים את השלם, את מה שאמת ונכון לעשות.

יש כאן ג' קווים של פעולות- ימין-שמאל-אמצע- זה החידוש של יעקב (וזהו עקרון מוביל בקבלה)

צד ימין- דורון -חסד נתינה

צד שמאל- מלחמה- גבורה, הצבת גבול

ואמצע- תפילה- תפארת, אמונה מעל הדעת והמעשה.

אדם עושה השתדלות ומנסה כל שביכולתו יחד עם זה בנוסף ובמקביל, פונה אל השורש האמיתי- לבורא, לסיוע לשמירה להגנה, יודע שהכל מאיתו.

קו אמצע משלב את הכל יחד, את החסד והנתינה עם הגבורה והגבולות בשילוב עם אמונה מעל דעת ומעשה, שאצליח להוריד את הכיסוי.  

"אם אין אני לי מי לי – תפעל

ושאני לעצמי מה אני ?

ואם לא עכשיו אי מתי?

טיפ השבוע

הנוסחה השלמה לעבודה נכונה :

אנו לומדים מיעקב כי צריך

1. לאחוז בכל הקצוות- בחומר וברוח בחסד ובגבורה , לא להיות רק בקצה אחד כל הזמן.

2. להתמקד בהווה- אם לא עכשיו אי מתי – זה זמן הפעולה, זמן הגילוי, הזמן לשאול שאלות, לשנות שאלות, לעשות, להשתדל.

3. ומעל הכל לשאת תפילה לבורא עולם שיטיב עמי ויעשה את הכי נכון עבורי, שיפקח את עיני שאראה את הטוב שבדבר, את הצמיחה שבארוע, את העניין שיש בזמן זה. 

והכי חשוב לזכור שללא קלקול לא היה בנו שום התעוררות של רצון לבחון, לשנות, להשתלם, לראות עוד אופציות או אפשריות.

ללא קלקול לא היינו יוצאים לשליחות, לא היינו מסירים כיסוים.

שבת שלום של תפארת ומימוש

טיפ מהפרשה

POWERED BY KIDUMNET