שלח

שם:

This field is required.

טלפון:

This field is required.

דוא"ל:

שלח

שם:

This field is required.

טלפון:

This field is required.

דוא"ל:

הטיפ של פרשת וירא 

אורחים נוספים הגיעו.. – בדקי את מי את מכניסה פנימה – פרשת  וירא

אברהם אבינו היה ידוע בהכנסת האורחים הרחבה שלו שלו, כך גם נפתחת הפרשה שלנו,

לאחר שמל עצמו יושב הוא בפתח האוהל ומחכה... 

וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא וְהוּא יֹשֵׁב פֶּתַח הָאֹהֶל כְּחֹם הַיּוֹם. ב וַיִּשָּׂא עֵינָיו וַיַּרְא וְהִנֵּה שְׁלֹשָׁה אֲנָשִׁים נִצָּבִים עָלָיו 

ושואל הרב אשלג למה דווקא באלוני ממרא בחר הקב"ה להתגלות לאברהם ולא במקום אחר?

ומסביר:שבשעה שהקב"ה אמר לאברהם שימול את עצמו, הלך אברהם להתייעץ עם חבריו בנושא:

הראשון ענר – אמר לו אתה בן 90 שנה, פעולה זו תצער אותך, עזוב את זה .

השני ממרא- אמר לו זכור איך הציל אותך הקב"ה בכשדים מכבשן האש והציל אותך מאלו שרדפו אחריך, הציל אותך מדברים שלא ניצלים מהם, הוא לא יכול לבקש ממך דבר רע, לך עשה.

ומתוך כך בחר הקב"ה להתגלות במקום של ממרא.

אבל שוב עולות שאלות:

1. אם הקב"ה ביקש מאברהם, מה פתאום שילך אברהם וישאל חברים ? לא מתאים לו....

2. אמרנו כי לכל סיפור בתורה יש כמה רבדים, יש את הסיפור הפשט ויש את פנימיות הדבר, הקשורה לתודעה שלנו ומלמדת אותנו את העבודה שעלינו לעשות.

ומלמד אותנו הרב אשלג כי לאדם יש שלושה חברים = שלוש נפשות בתוכו

"אמר רבי יהודה שלוש הנהגות יש באדם:

הנהגת השכל והחכמה וזו היא כוח הנשמה הקדושה.

והנהגת התאווה, שהיא מתאווה בכל התאוות הרעות וזהו כח התאווה.

והנהגה המנהגת לבני אדם ומחזקת את הגוף, והיא נקראת נפש הגוף"

ושלושת ההנהגות הללו הם חבריו של האדם, הקולות השונים שכל אחד מאתנו שומע בראש, כאשר הוא מתלבט בדבר מסוים, בטח בדבר שלא נוח לו או לא פשוט לו לקום ולעשות.

האורחים אצלי בראש נעים להכיר:

1. ענר- מרמז על נפש התאווה, שעניינה אהבה עצמית. אלו קולות של -האם יש כאן הנאה ותענוג עבורי?

הציווי של המילה, לא נשמע לי תענוג כה גדול בטח לגוף, בטח בגיל 90, עזוב אותך...

2. ממרא- הוא החכמה, מסתכל על הדברים לרוחבם, לא רק כאן ועכשיו, אלו קולות של- השפעה, של למעלה מטעם ודעת וגוף, לראות את האחר.

מי שמשליכים אותו לכבשן אמור להישרף אבל אברהם, ניצל, יש כאן עניין למעלה מהבנת השכל הפשוט, למעלה מהצרכים שלי כאן ועכשיו. ז"א אפילו שמצד הדעת יש עניין ענר אומר לך למעלה מהדעת. 

3. אשכול- הוא נפש הגוף והיא מלשון אשקול. יש לנו שני קולות ואנו צריכים להפעיל את זכות הבחירה במי לבחור, עם התאוות הגוף "אני" או עם למעלה מהדעת, עם אמונה, השפעה, תמונה רחבה. כי כל עשייה שהיא מעבר לרצון שלי , מעבר לתועלות עצמיות, היא למעלה מהדעת.

ממרא לשון הימרה, שהימרה את פיו של ענר, ז"א דווקא במקום שהולכים למעלה מהדעת, מתגלה האור, מתגלה הפוטנציאל החבוי, מתגלים הכוחות, מתגלה החוכמה, חווים את החיבור לשני ולקב"ה. 

הטיפ לשבוע:

יש לנו כמה קולות בראש:

1. קול מצד הגוף, התאווה, הרצון לקבל לעצמי- מה יצא לי מזה- הוא קול מחוייב מציאות, כי נולד בגוף עם צרכים שרוצה נוחות ותענוג.

2. יש לנו קול שהוא מעל טעם ודעת, שיוצא מעבר לעצמנו ולצרכנו, לידע הקיים בתוכנו.

3. יש לנו את קול הבחירה, במי נבחר ועם איזה צד נצעד לתוך הסיטואציה.

אברהם לא הלך לשאול חברים בשר ודם , אלא הלך להקשיב לקולות שבתוכו, בכדי לזהות את רמת ההתנגדויות בכדי שידע כיצד לפעול עליהם, אם צריך לכפות על הגוף, במה יעמוד, איך ישלוט בו ?

עלינו, ללמוד לזהות את הקול של התאווה והגוף, להבין מה ההתנגדות ואז לדעת איזה סוג משוכות אני בוחר לקחת לידיים. 

לפי מדרש רבה מסופר "אמר אברהם עד שלא מלתי היו העוברים והשבים באים אצלי, תאמר משמלתי אינן באים אצלי, אמר לו הקב"ה עד שלא מלת היו בני אדם ערלים באים, עכשיו אני ובני פמליא שלי נגלים אליך"

תכלס ה' לא ממש עונה כאן לאברהם על השאלה למה העוברים והשבים לא באים אלי עכשיו,

הוא לא מסביר לו מדוע הם לא באים אלא רק מסביר מי בא עכשיו.

מסביר הרב אשלג את פנימיות הדברים:

שלפני שנימול אברהם, לפני שבחר, היו באות לו מחשבות של "עוברים" ואח"כ של של "שבים"

ז"א האורחים העוברים והשבים, אלו סוגי מחשבות שיש בתוכנו, היו לאברהם מחשבות של עבירה ומחשבות של תשובה, אבל שבחר ללכת מעל טעם ודעת לימול עצמו ואת עורלת הלב, לשבר את לב האבן , ללכת מעבר לרצון לקבל, שקיבל על עצמו גם את הרצון להשפיע , שלקח את המושכות על התאוות, אין כבר מקום למחשבות כאלה, מגיע סוג חדש של מחשבות, צורה חדשה של ראיית הדברים  ולכן אומר לו הקב"ה, אין לך על מה להצטער, עלית שלב, התקדמת, כיום אתה מכוון לעבודה פנימית של איך להיות משפיע באופן טהור וכעת יכולים אני והפמליא שלי לבקר ולהתגלות אליך.  

שאדם בוחר ללכת בדרך ההשפעה הוא יכול גם לחוש את טעמה, הוא יכול להרגיש את ההשגחה הפרטית שישנה עליו, כי הוא בחיבור הוא לא מבודד ורואה רק את עצמו.

בהמשך הפרשה, הגיעו לאוהלו של אברהם, שלושה מלאכים לבשר בשורה שהיא מעל טעם ודעת:

שבגיל 100 אברהם ובגיל 90 שרה, יזכו לבן! 

במצב שאנו בוחרים ללכת עם הקול הפנימי שלנו שהוא מעל טעם ודעת, נוכל גם לזכות לבשורות שהם מעל טעם ודעת, לפני כן העיניים שלנו התודעה שלנו לא מכוונת לשם אין לה את העדשות הנכונות לראות זאת 

ומי ייתן ונזכה כולנו במהרה ונלמד להקשיב לאורחים השונים שבתוכנו ונדע לבחור נכון עם מי לצעדו בכדי להתקדם

שבת שלום!

רוצה לזהות במדויק את שלושת הקולות אצלך מוזמנת למפגש אישי- נשי לפרטים צרי קשר

טיפ מהפרשה

POWERED BY KIDUMNET